söndag 12 november 2017

CAMPUSCROSSEN

Helgens tränings sammanfattning blev 3 tim cykel distans på lördagen och idag körde vi andra rejset i ckn's cross serie som denna gång gick på campus roslagen.

Vi var 8 st startande och det var sådär kallt, blött och lerigt som det brukar vara denna tid på året. Campuscross banan är en snabb bana som mest går på grus men har lite leriga gräskurvor samt en rätt tuff längre backe. Så trots att banan är snabb så blir det ofta rätt utspritt under loppets gång. Så blev det oxå idag. Jag tog täten direkt och fick Stefan med mig i 2 varv innan jag fick en liten lucka som sedan växte. Jag var riktigt trött på 3e varvet efter jag skapat luckan men efter jag hämtat mig från det och luckan ändå växte så blev det rätt så ostressade sista varv på banan. Men cross är intensivt så man var bra slut i kroppen efter de dryga 30 min man körde.

Resten av söndagen går åt i tvättandes tecken då kläder och cyklar ska rengöras. Efter det så ska vi tvätta klart taket så det kan kladdas på lite ny fresch vit färg på det i veckan.