måndag 12 juni 2017

VILOMÅNDAG

Vilodag idag. Har till och med åkt bil till och från jobb. Måndagar är ju den dagen då jag lämnar och hämtar kiddsen från dagis och skola så det blir en väldigt oaktiv dag på gott och ont. Inget kul för knoppen men kroppen behöver nog helt vila då och då.
Jag tokledsna ju på min trainer i lördags då den börja strula. Inte så att jag ledsnat på den när den funkar utan mer det där med att börja nyinstallera program och strula med cd skivor för att få det att funka igen.
Det brukar ta 2 dagar att få till allt igen. Kände att nu får det vara nog. Så jag har beställt en tacx flux smart trainer. Jag har ju sneglat på en neo länge men de är lite för dyra. Fluxen är halva priset jämfört med neon.
Jag har även börjat fixa iordning en ny trainer hoj och kommer köra min marin cx hoj som jag byggd om för endamålet. Ska bli väldigt intressant att se hur det kommer funka. Det hela är ju molnbaserat så man slipper massa dator installation.
Försöker sälja min racer oxå som är i fint skick. La ut en annons på blocket:

Rubrik: Scott speedster 10
Annonstext: Aluminium ram 2012. Storlek large (156 cm) passar en som är 175-185 cm bäst. Växlar Shimano 105 10 del, singel klinga i fram. Bromsar shimano 105. Shimano hjul. Nya däck och slang. Cykel i bra skick.
Pris: 8000 kronor