lördag 24 juni 2017

NY TRAINER

Regnet strila ned utanför fönstren men vad gjorde det då jag kör trainer. Blev någon timme fixande idag med för att få till det men shit!!! Det var det klart värt!! Har ju investerat i en tacx flux smart trainer. Byggt om min gamla crosshoj som jag ska köra med. Att det blev just fluxen är att den kostar bara hälften av en neo och att den är magnetdriven och det passar mig bäst då jag inte är så superstark. Den liknar min gamla trainer mest.

Det svåraste var att hitta vilken virtual training som passade mig bäst. Finns rätt många program. Till sist fastnade jag för "Virtuell träning" finns för både PC, android och OS.
Bäst är det på PC märkte jag. Finns massor av filmer att ladda ned eller streama. Jag ladda ned en film och körde ett pass och det funka klockrent. HD filmat så utmärkt kvalite. Mycket data info. Och man kan köra mot sig själv, andras tider och race mot varandra samtidigt. Premium versionen kostar 500:- halvåret. Men det var så bra träning och enkelt när man väl synkat allt så det bidde ett halvår för att se om det är så bra som det verkar. Supernöjd!!!
Bara några småjusteringar på cykeln så har man den trygga trainer träningen fixad igen för ett tag. Supernöjd!!! Bra Val enligt mig!!!