lördag 3 juni 2017

EAST MTB CUP I MJÖLBY

Idag drog vi nitlotten vädermässigt när vi lämnade det varma och soligare vädret i roslagen och tog oss 30 mil söderut till Mjölby för att köra east mtb cup.
Regnigt och kyligt väder tog emot oss i Mjölby.
Men banan i Mjölby är kanon och bjöd på en klassisk Xco bana som innehåller det mesta från branta backar, snabba stigar och även tekniska partier. Efter att provkört den skojiga banan så insåg jag att många spårval var samma som för 15 år sedan. Man har hållit på ett tag med detta nu.
Ryggen kändes riktigt bra så nu var det upp till benen och huvet.

Fick en dålig start från 6e startled och fick köa en del i början. Men banan var utslagsgivande så det var ingen idee att stressa.
Körde upp mig varv på varv och på 4e varvet av 5 så gick det riktigt fort och bra tycker jag. På sista varvet blev jag lite trött men höll farten ok till mål ändå.
Det blev seger i H30 före Jocke Bernström och 3a var Tommy Olsson.
Jag var total 4a i mål och bara slagen  av 2 st elitare och 1 snabb junior. Så riktigt nöjd med det.
Imorgon är det east cup II i Finspång. Har inte helt 100 bestämt om jag kör. Ska se hur ryggen känns imorrn. Nu några timmar i bil hem...