tisdag 20 juni 2017

ANDORRA MASTER VM

Näääää....det gick inte alls detta året! Egentligen så var det ingen överaskning då hälsan varit så dålig denna vår. Men man lever på hoppet och jag är ändå glad att jag körde inför nästa år då master VM går här även då. Nu känner man sig hemma på banan och jag gillar ju banan men idag hade jag önskat kortare och flackare backar.

Stod i mitten av startfältet och kom iväg ok. Men i startbacken så kördes det som fan och jag halka längre och längre bak. Benen orkade inte. Flåsa som en jagad gassel när jag nådde toppen och fick köa utför. I slalombacken kände jag att...nää...jag kommer inte orka cykla uppför här!!! Men på något sätt bände jag mig upp men det gick inte fort.
Fick ta mig samman och tänka bort allt i prestationsväg. Nu var det bara att ta sig cyklandes runt banan. Det var tillräckligt med dagens sargade kropp.
Hittade lite bättre flyt mot slutet och plockade lite placeringar men jag hade det inte kul uppför. Fyfeenn va det var tungt!!!
Blev väl ca 15e i mål och otroligt besviken över min insats. Men ändå nöjd att jag tog mig imål. Detta var sämre än förra årets dipp och mitt näst sämsta VM.

Det är fascinerande vad vädret kan växla. Vid start var det +27 grader. Vid mål så var det +5 grader  åska, spöregn, hagel stora som enkronor...stackars de som skulle köra efter oss. Sista varvet för oss var lerfest och då hade det bara regnat ett tag.....pjuuuu...

Nu är det bara att duscha av sig detta. Packa ned hojen och gå tilll en resturang och tröst äta en flottig pizza. Sedan hem imorrn och börja träna mot nästa SM och sedan nästa VM. Då ska det gå bättre!! Där med basta!!