lördag 11 mars 2017

VÅRVÄRME OCH SCOTT PRO NÖRDERI

Oj vilken vårdag!!!
 Dagen började som vanligt tidigt. Vid 5:00 så gick Simon och jag upp. När det ljusna var vi ute och provåkte skidor på åkern där minusgrader under natten gjort om lössnön till hård skare. Perfekt för skate. Så när Simon ledsnat så körde jag ett gäng varv runt åkern i soluppgången och bara njöt. Fick dock ta det rätt lugnt då min rygg inte är bra för tillfället.
Sedan fortsatte dagen med barnen då Irma var inne i Norrtälje och tränade. Vid lunchtiden var det sä varmt på verandan så man kunde sitta och sola och njuta av vårsolen och vårvärmen.
På eftm byggde jag klart tävlingscykeln och fick ned vikten dit jag tänkt utan att tumma på hållbarheten eller tumma på ekonomin för mycket. Är inte helt klar med 920 cykeln än men den kommer väga minst något kilo till.
Nu är årets rejshoj helt klar. Scott Spark 900 Pro.

Lite Nörderi vad jag bytt ut på spark 900 pro cykeln:

Vevparti: Xtr 9000 med Wolftooth 32 klinga. Pedaler Xtr
Bakcasette: Xtr 11-40
Bakväxel: Xtr 9000
Kedja: Xtr
Bromsar. reglage, ok och skiva Xtr 9000
Växelreglage: Xtr 9000
Hjul: Syncros Xr 1,5 alu.
Däck: Stansade Nya 2017 Renegade 2,1
Sadelstolpe: Innolite. Sadel Selle Italia SLR carbonrails.
Styre och Styrstam: Syncros 1.0 carbon 2016.
Handtag: Ritchey foam handtag.

Totalcykelvikt (med pedaler): 9,97 kg