tisdag 28 mars 2017

SINAD KRAFT

Dagens bild är på älgen Helge som oxå verkade seg och trött då han lät Simon och jag ta en bild på honom innan han luffsa in i skogen igen.

Senaste dagarna har tagit på krafterna. I söndags körde Stefan och jag ett rätt så fint 10 mila distans pass upp till Älmsta och Senneby. Passet gick ok men blev rätt sliten efteråt.
Igår hade jag vilodag men arbetsdagen bjöd på hårt motstånd från alla håll och kanter. Det var stressigt från morgon till kväll. Senare på kvällen satt stressen kvar så det blev för engångskull lite bilvård. Tvätta och dammsög bilen samt bytte till sommardäck. Efter det var jag helt rökt!! Somna i soffan vid 20:15 tiden och strax efter 20:30 la jag mig och sov. Sov som en stock tills klockan pep och det var en ny dag.
Kändes då lite piggare igen och en skön cykeltur till jobbet + lite bål träning blev en bra start på dagen. Men det var mycket på jobbet även idag så när det plötsligt var dax att cykla hem så kände jag mig åter igen rätt mör.

Körde trainer direkt när jag kom hem: 10×1 minutare. Kämpade på hårt i 4 st intervaller men sedan var krafterna slut och jag tog mig bara igenom de sista intervallerna.
Känner mig nu lite småhängig  så man får hoppas att ingen förkylning är på G. Får sova på saken så får man se hur kroppen mår imorrn.