söndag 12 mars 2017

PUT ME ON MY BIKE

Sovmorgon till 6:00 sen fick man inte sova mer för då ville Simon upp och äta frukost. Sedan skulle han ut och leka tjuv och polis  ...bara hänga med ut så tjejerna fick sova lite.
När vi kom in igen så tänkte jag att jag skulle träna.
Hade mest lust att köra i skogen men det var snöigt och isigt. .... Och jag hade inte kunnat skotta något då jag haft så ont i ryggen i helgen.
Har haft ett skov och haft nästan lika ont som jag hade på master VM i Italien förra sommaren. Man får liksom sätta kroppen på plats på cykeln då man ska träna och hamna i cykel position.
Gör rätt ont de första tramptagen men sedan släpper det och då kan man köra på bra tills man ska kliva av cykeln. Då är man fortfarande i cykelposition och får bända upp kroppen till stående position. Stel som en 90 åring ungefär.
Nåja....alla har sina skavanker! Ju äldre man blir desto ondare gör det så bara bita ihop för lägger man av då rasar man ihop som ett korthus. Tur man inte har så här ont varje gång man ska träna.
Dagens pass då!?! Hade inte lust med trainer igen så då återstod bara distans.
Jag kom upp på cykeln och efter de där första minuterna stelhet och det onda så gick passet riktigt bra. Första timmen var jag grymt stark, andra timmen normalt och de sista 51 minuterna lite trött☺️.
Nöjd med passet och att dagens träning blev av. Sol hade jag oxå på passet så riktigt fint. Vägarna var till 95% is och snöfria oxå. Jag körde några grusvägar och där var det lite isigt men inte så att det behövdes dubbdäck.
Nu blir det vila imorrn sedan påt igen