lördag 25 mars 2017

KEPSCUP SÖDERTÄLJE

Lite kyligt men strålande fint och soligt vårväder när det var dax för kepscup2 i Södertälje. Banan var en rätt så flack bana(förutom startbacken). Det var mycket berghällar och knix. Jag körde delar av denna bana för 2 år sedan så jag kom ganska snabbt in i ett bra flyt på banan. Jag har oftast rätt bra driv på sådana här banor även fast det inte tillhört mina favoriter. Men faktum är att med sparken så börjar jag även gilla att mölja mig fram även på sånna banor då fullgungaren slätar ut underlaget riktigt bra.

Jag hade bra fart idag men inte tillräckligt med power i början av rejset att hänga med den yngre generationen hela startbacken upp. Precis som förra rejset hamna jag lite i kölvattnet i början och tappa lite fart. Det var mycket singeltrack och svårt att köra om. Men in på varv 2 kunde jag gasa på för fullt och då körde jag ett snabbt varv och plocka in några senunder på de framför. Men sedan var det mycket varvningar och massor av cyklister på banan så då var det svårt att få en jämn och hög rytm. Ioförsig lika för alla så bara gilla läget. Körde iallafall jämt med de framför resten av rejset och var närmare täten denna gång. Tror det bara var ca 45 sek upp men ska kolla mer noggrant när resultatet dyker upp. Blev ändå bara 5:e plats idag fast jag var snabbare idag än förra rejset i täby. Är rätt så nöjd med min insats ändå och bara träna vidare.
Imorrn blir det racerdistans ska ju bli 15 grader varmt och sol☺️härligt!!

Tog ett foto från Bo Dertell från starten. Där ligger jag med bra. Men vi är bara halvägs upp i stigningen på bilden.