torsdag 6 oktober 2016

EN DURO GUNNAR

Det var en gång..... för länge, länge sedan....


Gunnar T i 2016 årgång efter jobb och träning.
NOSTALGI
Joråsåatt!!! Gäller ju att haka på Enduro svängen nu när den är superhet på TV med Gunde Svan som möter Enduro Ikonen Anders Eriksson. Jag vill ju oxå vara med i stjärnglansen :-))) ...och det roliga är att det var jag ju oxå fast från allra första början. På den tiden så fick Anders kämpa hårt om han skulle slå mig ;-) För jag slog honom oftast då.
Då jag var 2:a på JuniorSM var Anders 3:a. (Vann JSM gjorde Robert Knutsson).  Sedan körde vi bland annat tillsammans i Juniorlandslaget i Enduro och där var jag snabbast av alla junisar.
 Men det var då det!!! 
Efter de där framgångarna för mig så sköt japanska Yenen i taket och grejerna blev dubbelt så dyra och jag sluta köra tvåhjuling med motor och börja själv vara motor på två hjulingen istället. Till en början med svidande hjärta då jag älskade Enduro. Men med tiden vänjer man sig och förändrar sig så och nu älskar jag mountainbike istället så det så!!! ;-)))







Dagens träning blev förutom cykelpendling och bål träning lite cyclocross träning på hemmacyclocross banan. Körde direkt efter jobbet så man slapp lampan.