torsdag 27 juni 2013

VURPAR MAN INTE KÖR MAN FÖR SAKTA

Blod, svett och en gnutta envishet var dagens summa av backpasset. Körde 15 gånger rakt uppför gamla liftspåret. Tiderna variera mellan 2:30 och 2:05, medlet hamna runt 2:17 min uppför. Inte den bästa dagen I backen men jag körde ju ett hårt pass igårkväll så då brukar jag inte vara den allra piggaste.
Nedför körde jag på slalombacksbanans första uppförsbacke och då blir det några kurvor. 3e gången nedför gick jag omkull ganska hårt I en skråkurva och fick rejäla skrapsår på knä och armbåge. Fick stå och pusta någon minut innan jag körde vidare.
Men kämpade mig igen alla 15 gånger.
Efteråt tog jag ett varv på banan och den branta utfarten på baksidan var riktigt svår idag då det regnat och var lite lerigt. Knappt man fick stopp på cykeln längst nere.
Vilodag imorgon sen kör jag lite backe och teknik på lördag sen på söndag så åker Stefan och jag ned till Mariefred för ett xc TT. Efteråt tänkte vi rulla SM XC banan I Södertälje:-)